עיצוב פינת אוכל מודרנית: כך תעשו את זה נכון!

עיצוב פינת אוכל מודרנית

פינת האוכל היא אזור הכינוס של בני הבית, בין אם לארוחה, כוס קפה משותפת או סתם שיחה נעימה. הודות לכך וגם בשל מיקומה המרכזי בבית, ישנה חשיבות רבה לעיצוב נכון, כזה שגם יהיה ייחודי וגם ישתלב במראה הבית כולו. אז איך מתכננים את פינת האוכל? ומהו עיצוב פינת אוכל מודרנית? כל המידע בהמשך! המשיכו לקרוא!

פינת האוכל היא מהאזורים המשמעותיים בבית. כאן מתכנסים בני הבית לארוחות המשותפות, או מארחים ולכן מתבקש שהיא תהיה חמימה, אסתטית ומזמינה וגם מתוכננת בצורה פרקטית ונוחה לשימוש. 

במקביל, צריכה פינת האוכל להתכתב מבחינת העיצוב והצבעוניות עם שאר חלקי הבית, ובעיקר עם הסלון והמטבח הסמוכים לה.  

איך מתכננים את פינת האוכל? 

התכנון והעיצוב של פינת האוכל, מחייב תשומת לב מיוחדת לפרטי פרטים ובחירת הריהוט הנכון, בעיצוב שישרת את הפינה ואת הטעם האישי, בסגנון, בשילובי הצבעים ובפריטים המשלימים. חשוב להתאים את מבנה הפינה לצרכיהם של בני הבית ולהרגלי חייהם. 

לפני שבוחרים בעיצוב של פינת האוכל, צריך לעמוד על הצרכים של בני הבית מבחינת מספר מקומות הישיבה, האם יש ילדים בבית או לא, האם הפינה תשמש רק לאכילה או גם לצרכים אחרים כמו עבודה, האם היא מיועדת לשמש את בני הבית ביומיום, או רק בארוחות חגיגיות.

בנוסף, יש להתחשב בגודל החלל. אם מדובר במשפחה גדולה או חובבת אירוח, מומלץ כמובן לבחור בשולחן אוכל גדול יותר, או לפחות כזה שניתן להגדלה בעת הצורך. 

לצד הפונקציונליות של הפינה, יש להתעכב על סגנון העיצוב. כאן יש לקחת בחשבון את הטעם האישי והתקציב, אך גם את סגנון העיצוב של הבית כולו, בעיקר הסלון והמטבח, הסמוכים לפינת האוכל ולעיתים חולקים איתה חלל אחד.

עיצוב פינת אוכל מודרנית 

מבחינת סגנון הריהוט של פינת האוכל, רבים מעדיפים כיום את העיצוב המודרני, על פני הקלאסי והמסורתי. ההבדל הסגנוני, נעוץ בחומרי הגלם מהם מיוצרים הרהיטים, לצד צורת הגימור, הנותנים מענה לטרנדים עכשוויים בתחומי עיצוב הרהיטים ועיצוב הפנים בכלל. 

מאחר שכל הבית מעוצב כיום, פעמים רבות, בסגנון מודרני, גם ההתאמה למה שקורה מסביב לחדר האוכל, היא שיקול בבחירה.

השיקולים והבחירות בעיצוב פינת אוכל מודרנית 

  • חומרי הגלם – הבחירה בחומר הגלם, אם זה עץ, מתכת, זכוכית, פלסטיק וכדומה, או שילוב של כמה מהם, היא כאמור שיקול מרכזי בבחירת הרהיטים לפינת האוכל, כמו גם הבחירה בריפודים לכיסאות, כן או לא ובאיזה חומר (בד, עור, דמוי עור) הם מצופים.
  • הצבעוניות – הצבעים השולטים בריהוט, הם אלמנט משמעותי גם כן וחשוב לדייק בבחירה כדי להתאים אותם לצבעי הבית כולו, מה גם שמבחר הצבעים ושילוביהם, גדול כיום משהיה בעבר. 
  • סט ריהוט מוכן או הרכבה עצמית – בבחירה בסט חדר אוכל מוכן, יש יתרון של נוחות, בעוד שבחירה במערכת ישיבה בהרכבה עצמית, דורשת חיפוש והתאמה של הרהיטים זה לזה, ליצירת מראה אישי  וייחודי יותר.
  • צורת השולחן – צורתו של השולחן, בין אם מלבנית, עגולה או ריבועית, מכתיבה את המראה של פינת האוכל כולה. הנפוץ בהם הוא השולחן המלבני, שהוא קל להתאמה לחלל ויכול לאכלס סועדים רבים. גם סביב שולחן עגול יכולים לשבת סועדים רבים, בהתאם לקוטרו. הוא משרה אווירה נעימה ושוויונית סביבו, בהיעדרו של ראש שולחן. שולחן אוכל ריבועי מאידך, יתאים לזוג צעיר או משפחה קטנה. הוא חסכוני במקום ויתאים לפינת אוכל קטנת ממדים. 
  • הכיסאות – כיסאות האוכל צריכים להיות בראש ובראשונה נוחים ופרקטיים. יש לוודא מראש שהם מתאימים בגובהם לשולחן ונכנסים מתחתיו, למען הסדר, וכמובן מתאימים בסגנונם לשולחן. ניתן לבחור בכיסאות עם או בלי משענות (שיש לזכור שהן תופסות מקום), מרופדים, או לא.
  • התאורה – אלמנט נוסף שיתרום לאווירה ולשימושיות של פינת האוכל היא התאורה. היא צריכה להיות נעימה אך חזקה דיה ואף להחמיא לפינת האוכל. גוף התאורה צריך להתאים בסגנונו לעיצוב. תאורה בגוון צהוב תתאים יותר לסגנון הקלאסי או הכפרי, בעוד שלעיצוב פינת אוכל מודרנית, יתאים יותר אור לבן.
  • ריהוט ואביזרים משלימים – פינת האוכל לא תהיה מושלמת ללא רהיטי עזר כמו שידה, מדף על הקיר או ויטרינה לאחסון הסרוויס החגיגי, לצד אביזרי נוי כמו עציצים, כלים דקורטיביים, מפה, אגרטל פרחים, או תמונה על הקיר. 
  • קירות חלל האוכל – חלק חשוב נוסף בנראות של פינת האוכל הם הקירות שסביבה. אם צובעים אותם או מדביקים טפט, יש לשמור על התאמה לריהוט, לצבעוניות שלו ולסגנון.

כללים לעיצוב פינת אוכל מודרנית

כשמדובר בסגנון עיצוב מודרני, מדובר בעיצוב בעל קווים נקיים, ישרים או מעוגלים, חף מעיטורים וקישוטים.

אלה הם גם המאפיינים בעיצוב פינת אוכל מודרנית, או אם תרצו אורבנית, בנוסף לבחירה בחומרי גלם כמו  סוגי מתכות, זכוכית ופלסטיק ושילובים ביניהם ובעיצוב קליל ומינימליסטי יותר.

תחת הכותרת עיצוב מודרני, ניתן לתת לפינת האוכל טאצ' אישי, בבחירה של שולחן המצויד ברגליים ייחודיות, בכיסאות במראה או בצבעוניות לא שגרתיים ובשילוב יצירתי של סגנונות וצבעים, כך שלמעשה, השמיים כאן הם הגבול. 

 

לקבלת הצעת מחיר
השאירו פרטים

לקבלת הצעת מחיר
דילוג לתוכן