איך לבחור בדים לריפוד הספות וכסאות הבית?

איך לבחור בדים לריפוד הספות וכסאות הבית? ספות, כורסאות וכיסאות הם פריטים שכדאי מאוד להקדיש להם מקסימום תשומת לב, גם בהיבט הפרקטי וגם מבחינה אסתטית. על-מנת לבחור נכון ריפודים לרהיטים הנ"ל, כדאי להכיר את כל האפשרויות ולהבין מהם השיקולים העיקריים.

בד טבעי או בד סינתטי?

הבחירה הראשונה בדרך לריפוד המושלם לספות וגם לכיסאות בבית היא בין בדים טבעיים לבדים סינתטיים. שתי האופציות נפוצות, כך שמן הסתם לשתיהן יש יתרונות (וגם חסרונות), ולכן אין בחירה אחת שהיא בהכרח הנכונה – המפתח הוא התאמה טובה למאפיינים הספציפיים של הבית שלכם.

בדים סינתטיים הם כאלה שמיוצרים מפולימרים. השימוש בבדים אלה החל באמצע המאה הקודמת, וככל שהטכנולוגיות הרלוונטיות התפתחו כך הלך וגדל היקף הניצול של האופציה הזו.
היתרון הראשון של בד סינתטי הוא שקל מאוד לנקות אותו. עוד יתרון משמעותי הוא העמידות הגבוהה שלו, כך שבדים כמו ויסקוזה או אימפלה יספקו לכם נחת רבה במשך שנים רבות. בחלק גדול מהמקרים הבדים הלא טבעיים גם זולים יחסית, ובהתאם יחס העלות תועלת שלהם משתלם מאוד, ולמי שמבחינתו הפן הפרקטי הוא השיקול בעל המשקל הרב ביותר בהחלטה, כדאי לבחור מבין הבדים הסינתטיים.

הבדים הטבעיים – שמבוססים בדרך כלל על כותנה ו/או פשתן – מייצרים תחושה טבעית, וזהו כמובן יתרון שאי אפשר להתעלם ממנו. הם רכים יותר מהבדים הסינתטיים (גם אם טכנולוגיות חדשניות מאפשרות ייצור בד סינתטי שקרוב מאוד בתכונות שלו לאלה הטבעיים), נושמים, סופגים היטב את הזיעה – אבל מצד שני קשה יותר להסיר מהם כתמים, ובפרט כאלה שומניים.
בבית שיש בו ילדים קטנים ההמלצה תהיה לרוב על בד סינתטי, מטעמי תחזוקה. כשהמטרה העיקרית היא מראה חמים ומזמין, בד טבעי יתקבל בברכה.

אופי החלל

השיקול השני בבחירת סוג הבד הספציפי הוא אופי החלל שבו נמצאת הספה שאותה רוצים לרפד, הכיסאות שעבורם נבחר הבד וכו'.בסלון שמעוצב בסגנון רומנטי למשל כדאי לשמר את הקו הזה ולבחור ריפוד רך ונשפך. קטיפה תחולל פלאים, גם עבור כורסאות וגם עבור ספות. כדאי לדעת שיש גם קטיפה טבעית וגם קטיפה סינתטית, וגם האופציה התעשייתית משכנעת מאוד, ולכן ניתן להשיג את המראה המבוקש גם בלי לוותר על הפן הפרקטי. בפינת אוכל שמתאפיינת במראה סולידי רצוי לנצל את הכיסאות דווקא ליצירת מבע עז שיהווה קונטרסט לסולידיות הכללית – עם בד סינתטי בגוון צבעוני במיוחד (שקשה להגיע אליו עם בדים טבעיים).

מיקום הרהיט

עוד פרמטר משמעותי הוא המיקום של הרהיט, וליתר דיוק מידת החשיפה שלו לשמש. כדאי לקחת בחשבון שכל הבדים – גם אלה הטבעיים וגם אלה הסינתטיים – דוהים במידה מסוימת עם השנים. באופן טבעי ככל שהגוון ההתחלתי כהה יותר, כך השינוי יהיה בולט יותר בעין, ואם יש אזורים חשופים יותר לשמש וכאלה שפחות, התוצאה תהיה חוסר אחידות. במקרים אלה בד הכותנה למשל לא מתאים, ואילו שילוב של ויסקוזה עם שניל שמרכך את המראה יכול להיות אופטימלי.

איך להבטיח בחירה נכונה?

אנחנו חיים בעידן שבו מוצע לנו מגוון רחב של מוצרים בכמעט כל תחום, וזהו המצב גם כשהמטרה היא מציאת בד לריפוד ספות, כורסאות וכיסאות. כאמור מדובר בהחלטה חשובה, שמשפיעה במידה רבה על המראה של הבית – ולכן בכל מקרה מומלץ להגיע אל חנות בדים שמציעה שפע אופציות, משני הסוגים, וכך ליהנות גם מחופש בחירה מלא וגם מייעוץ מקצועי שיעזור להגיע להחלטה המיטבית ולספות וכסאות אידיאליים.

לקבלת הצעת מחיר
השאירו פרטים

לקבלת הצעת מחיר
דילוג לתוכן