המדריך לעיצוב הבית

רוצים לשנות, לשפץ או לחדש את מראה הבית שלכם? הטרנדים העכשוויים הופכים את הבית למשהו אחר מזה שהורגלנו אליו. הכירו את הדור הבא של הריהוט, את המראה החדש של המטבח, ואת חדר האמבטיה המודרני…

הבית שלכם משנה צורה! חדרים שפעם לא ייחסתם להם חשיבות, הופכים להיות מרכזיים בחיים שלכם, פינות שלא נתתם עליהם את הדעת,מהוות פתאום מרכיב חשוב במראה ובעיצוב, ומה שחשבתם שהוא מרכז חייכם – מתברר שהוא כבר לא. מגמת העיצוב החדשה בטרנד העולמי הולכת ומתבהרת עם יוקרה שמשתלטת על כל חלקה טובה והופכת את הבית למעוצב יותר, נוח יותר וחכם יותר. הסתיים עידן הבית הרגיל שהכרנו עד היום. הצטרפו אלינו להיכרות קצרה עם הטרנדים החדשים בעיצוב הבית.

עיצוב בעידן הגאדג’טים

לצד נפלאות העיצוב,פורח לו עולם חדש בו הגבולות הברורים שהיו מוכרים לנו בין מראה לטכנולוגיה – הולכים ומיטשטשים כאשר המקוריות נבחנת על פי סטנדרטים חדשים. עתיד העיצוב שופע טכנולוגיות מתקדמות וגאדג’טים נועד לסייע לנו בחיי היום יום ולפשט פעולות מבלי לוותר על מראה מעוצב. כיום הולכים ותופסים מקום במראה הבית רהיטים שהם גם מכשירים ואביזרים שימושיים כמו למשל מקרן קול שממוקם בסמוך לטלוויזיה, או עוזרת אישית חכמה כמו אלקסה (של “אמאזון”)שמתחברת ושולטת בכל מכשיר אלקטרוני בבית בהתאם להעדפותיכם ורצונותיכם; ישנה גם אסלה אלקטרונית שאינה מצריכה שימוש בנייר, ראשי מקלחת “חכמים” ואפילו תאורה אדפטיבית שמתאימה את עצמה לסיטואציה. אולם בליל המכשירים החכמים ועמדות הטעינה שממלאים את החלל הביתי שלנו, אינו עומד בקו אחד עם הדרישה לעיצוב “נקי” ומינימליסטי המקנה לבית מראה מכובד יותר. מה הפתרון? הטמעה חכמה של הפריטים הללו בתוך הריהוט והאקססוריז.

מה זה בכלל שידה חכמה?

הכותרת אולי נשמעת מפוצצת, אבל הרעיון שמאחורי שידה “חכמה” הוא היכולת לאחסן פריטים טכנולוגיים שאנחנו לא מעוניינים לחשוף לעין כל. ראוטר לא אסתטי? ממיר כבלים שאינו משתלב עם העיצוב של הסלון, או מקרן קול שעלול להיראות “תקוע” מתחת לטלוויזיה – כולם יקבלו מקום נסתר שאינו ישפיע על התפקוד שלהם. מנגד, נמצאים כל אותם גאדג’טים שהם למעשה פריטי עיצוב בפני עצמם וישמשו סוג של אקססוריז בעיצוב החלל הביתי;ממנורות צד חכמות ומעוצבות, דרך שעוני קיר ייחודיים – ועד מסכי טלוויזיה דקיקים עם מסגרת של תמונה, אשר מציגים תמונות סטטיות בהתאם לאווירה הנדרשת.

יין ישמח לבב ועין

מאז ומעולם ממלא היין תפקיד חשוב באירועים, בחגים ובסתם ימי חול. הפופולריות המחודשת שהמשקה תופס בישראל ובעולם, מעניקה לו גם מקום של כבוד בעיצוב הבית; מעבר למקררי היין שכבר משולבים במטבח החדש בין שאר אביזרי החשמל המתחייבים, קמה תעשייה שלמה של פריטים ורהיטים מעוצבים שכולה מוקדשת לנושא היין. ארון המשקאות של סבא הופך להיות רהיט חובה, מעוצב “קצת” יותר ממה שהכרנו ומאפשר נגישות וזמינות לבקבוקים, כוסות ופותחנים והפיכת הסלון לבר יין אקסקלוסיבי בעת הצורך ובהישג יד.

המטבח כמרכז הבית

המטבח ופינת האוכל מקבלים דגש רב בעיצוב החדש והופכים להיות האזורים המרכזיים של הבית. אחרי שהטלוויזיה יצאה מהסלון אל חדרי צפייה או הקרנה מיוחדים, איבד הסלון את חשיבותו כחדר משפחה, בזמן שהמטבח זוכה להרבה מאוד חשיבות ותשומת לב בתכנון הבית החדש. לא עוד אימא שמבשלת לבד מאחורי דלת סגורה, אלא חלל פתוח שהפך להיות חלק אינטגרלי מהסלון כשהגבול ביניהם הוא לרוב”אי”המשמש הן כשולחן אוכל והן כפינת ישיבה בסגנון בר. המטבח החדש מעוצב ומתוכנן כדי להפוך את הבישול לחוויה מהנה ולא לטורח – הן מבחינה אסתטית והן מבחינה תפקודית,ואת השהייה בו לנוחה ונעימה. התחושה המתקבלת היא של הרמוניה עיצובית זורמת ונקייה.

הטרנד בעיצוב המטבח הוא חלל כמה שיותר גדול, ומגירות שתפסו את מקומם של הארונות המסורתיים. גם המגירות החדשות הן כבר לא מה שהיו פעם, וכיום הן בעלות מנגנון בלימה וסגירה המחליק אותן בקלות פנימה ללא רעש או טריקה. השלב הבא הן המגירות למתקדמים: מערכת חשמלית מאפשרת פתיחת מגירות בנגיעה קלה, כך שמלבד הנוחות,בצורה זו אפשר לתכנן את חזיתות המטבח ללא שום ידיות ולקבל מראה חלק וזורם.

אמבטיה? למה לא ספא?!

הרבה מים זרמו בברזים מאז רחצו האנשים בנהר או בגיגיות עץ שאליהן שפכו מים חמים שהורתחו על קדירות במדורה. חדרי האמבטיה הפכו בימינו למרכז תענוגות ופינוק,הרבה מעבר לפונקציונליות הבסיסית הנדרשת מהם. חדר הרחצה העכשווי משמש כמקום מפלט,חדר ספא אינטימי ושקט המאפשר להירגע בתוך הבית מכל המולת היום, הילדים או העבודה. הבשורה החדשה בתחום היא הפיכתו של חדר הרחצה המוכר ליחידת ספא מפנקת הכוללת אפילו סאונה. גם הגבול בין חדר הרחצה לחדר השינה הולך ומיטשטש כאשר המגמה היא הסרת המחיצות בין שני החדרים. האלמנטים השולטים היום בחדר הרחצה הינם ראשי מקלחת גשם גדולים המאובזרים בתאורה צבעונית הצובעת את המים בצבעים מרגיעים, מתזי צדוברזים המעניקים מראה ותחושה טבעית של זרימת המים,סאונות אישיות ומוזיקת רקע הבוקעת מרמקולים נסתרים שמחוברים אלחוטית את הנייד שלכם. כחלק מ”הטרנד הבוהק” נמצא את הזהב תופס מקום של כבוד בבית ומככב באריחי פסיפס,כיורים וברזים,לצד אבני הסוורובסקי המשובצות בברזים. אחרונה חביבה בטרנד הבוהק היא הנירוסטה שבעיצובה החדשה הפכה להיות קלאסית, בעלת מראה היי-טקי ולא מנוכר.

כמה שיותר נקי ויוקרתי

העיצוב הפונקציונלי וה”נקי” שאנחנו כל כך אוהבים נדרש לשדר עוד משהו – מראה יוקרתי ומכובד. היום כבר ברור שהסאלון לא חייב להיות עמוס במכשירים חשמליים כדי להפגין מראה מכובד. כמה שיותר נקי וכמה שיותר אלגנטי – זה שם המשחק. די בפינת ישיבה יוקרתית, שטיח מודרני, מסך דקיק על הקיר ועוד כמה אקססוריז כדי להקנות לחדר המגורים שלנו מראה יוקרתי ומכובד – וזהו גם האתגר הגדול. צוות מומחי העיצוב של דיבאני סנטר, ישמח לשרטט יחד עמכם את המראה העתידי של הסלון היוקרתי שלכם. זה הזמן להיפרד מהמראה הארכאי והעמוס של הבית – ולהעניק לסביבה הטבעית שלכם עיצוב נקי, יוקרתי ומודרני.

לקבלת הצעת מחיר
השאירו פרטים

לקבלת הצעת מחיר
דילוג לתוכן