מלבנית או אובלית: איך לבחור פינת אוכל לבית?

פינת אוכל שמתאימה לכל המשפחה

פינת האוכל היא אתר מרכזי בבית, גם מבחינת המיקום וגם בשל תפקידה כאזור הכינוס של בני המשפחה ואורחיהם. איך מעצבים ומרהטים נכון פינת אוכל? כל המידע בהמשך! המשיכו לקרוא!

בין אם אתם עוברים לדירה חדשה או משפצים את הקיימת, תכנון פינת האוכל, הוא משימה מאתגרת. זאת מכיוון שמדובר באזור בעל תפקיד מרכזי, בחיי הבית והמשפחה.  

החלל המוקצה לפינת אוכל, הוא לרוב זה המחבר בין המטבח לסלון. כאן צריכים להיות מוצבים מערכת הישיבה ורהיטי העזר הנלווים, שישרתו את בני הבית לארוחות משפחתיות וכמקום מפגש.

כדי לייצר פינת אוכל שהיא גם אסתטית וגם נוחה, שימושית ומותאמת לצרכים של בני הבית, חשוב לארגן ולעצב אותה בקפידה יתרה. 

השיקולים בבחירת פינת אוכל

בשלב הראשון, יש להגדיר את תפקידיה העתידיים של פינת האוכל. האם היא מיועדת לסופי שבוע וחגים, או ליום יום, האם תשמש גם כחלל עבודה, כאתר להכנת שיעורים עם הילדים וכדומה. לתחשיב יש להוסיף את המספר המקסימלי של סועדים שהפינה אמורה להכיל.  

בשלב הבא, יש למדוד את גודל החלל כדי להתאים לו את גודל מערכת הישיבה מבלי ליצור תחושת עומס, אך גם לכלול את מספר מקומות הישיבה הדרוש. גם במבנה החלל יש להתחשב. לחלל ארוך וצר, תתאים פינת ישיבה מלבנית, לחלל מרווח יותר, ניתן להכניס גם פינת ישיבה עגולה.

את מערכת הישיבה, ניתן לקנות כסט מוכן, או לצוות בעצמכם את השולחן לכיסאות, כדי להכניס אמירה אישית ועניין לפינה. אפשר לשלב בין מקומות הישיבה גם ספסל, המתאים לילדים, יכול לחסוך  במקום ולהיכנס מתחת לשולחן בעת הצורך ומאפשר גמישות מבחינת מקומות הישיבה. 

הבחירה ברהיטים לפינת אוכל 

ההחלטה המשמעותית ביותר בנוגע למערכת הישיבה, היא הבחירה בשולחן האוכל. מלבד גודלו, יש לתת את הדעת על צורתו, המכתיבה את צורת מערכת הישיבה כולה, האם מלבני, ריבועי, עגול או אובאלי. 

צורת מערכת הישיבה כולה, תלויה גם בטעם האישי ובצורכי המשפחה, אך גם במבנה ובגודל החלל, כדי לאפשר הסבה נוחה וחופש תנועה ולהותיר בו מקום לרהיטי עזר הכרחיים.

השולחן המלבני, שיכול להכיל סביבו סועדים רבים, הוא שולחן האוכל הנפוץ ביותר. שולחן ריבועי יתאים יותר למשפחה קטנה והצבתו דורשת חלל רחב יותר, כך גם כשמדובר בשולחן עגול, שיתרונו הוא התחושה האינטימית שהוא יוצר בין המסובים. שולחן אובאלי, שהוא למעשה מלבן עם שוליים עגולים ללא פינות, מאפשר הסבה גמישה יותר סביבו ומתאים לחללים צרים.

בבחירת הכיסאות, יש לשים דגש על נוחות הישיבה, אך כמובן גם להתאמה לקו העיצובי של השולחן ולהכריע בשאלת הריפודים ומשענות הידיים, כן או לא.

 

פינת אוכל מתרחבת

חללי אוכל קטנים, הנדרשים לעיתים לאירוח של סועדים רבים, ניתן כיום לרהט בפינות אוכל נפתחות ומתרחבות, שלא יתפסו מקום ביומיום, אך יתנו מענה לאירועים מיוחדים. 

ניתן למצוא כיום שולחנות אוכל עם מנגנוני הרחבה ידידותיים למשתמש, גם לשולחנות עם משטחי זכוכית. יש בהם משטחים המקופלים מעל או מתחת לבסיס השולחן ונפתחים כמו ספר, יש מנגנונים המבוססים על מסילות ועוד וניתן למצוא גם קונסולה נפתחת שנראית כמו שידה, אך מתרחבת לשולחן אוכל. 

הסגנון העיצובי של פינת האוכל

כשמדובר בסגנון העיצובי של פינת האוכל, אם הוא מודרני, עתיק, כפרי, שאבי-שיק, או אורבני, הבחירה נתונה שוב, לטעם וניתן להתאים אותו לקו העיצובי השולט בבית, או דווקא לחרוג ממנו, לקבלת מראה ייחודי ונועז יותר   

חשוב לשלב בפינת האוכל את התאורה הנכונה, שתוסיף אווירת חמימות, אך גם תאפשר לראות את המזון והסועדים האחרים, בעזרת גוף תאורה עליון, שלא יתפוס שטח בחלל, כמו מנורה תלויה מעוצבת או נברשת. 

מגמות בעיצוב פינות האוכל

מבחינת המגמות העיצוביות העכשוויות בפינות אוכל, נראית נטייה לשימוש בחומרים טבעיים וגולמיים כמו עץ ואבן טבעית, במקום חומרים סינתטיים כמו פלסטיק או דמוי עור. טרנד נוסף הוא המראה השקוף, שימוש בפלטות זכוכית, היוצרות תחושה של חלל פתוח ומאוורר.

בנוסף על אלה, נראים לאחרונה יותר שילובים של פינת האוכל עם האי במטבח, המתאימים למטבחים גדולים יחסית, המבוססים על משטח הנכנס לתוך האי וניתן לשליפה החוצה. 

טרנד נוסף הוא, העדפה של שולחנות אוכל פחות מסיבים ודומיננטיים מאשר בעבר, עם רגליים דקות, המאפשרות יותר מרחב לרגלי המסובים סביבו. 

הבחירה בחומרי הגלם לפינת אוכל

אחת ההחלטות שיכריעו את המראה והעמידות של רהיטי פינת האוכל, היא הבחירה בחומר הגלם וגם היא תלויה בנראות לצד פרקטיות והתאמה לאורח החיים בבית.   

בין חומרי הגלם שמרכיבים רהיטי אוכל, ניתן למצוא את העץ הקלאסי, גושני או מחופה פורניר, לצד זכוכית, חומרים דמויי בטון, אבן טבעית, שיש, מתכות כמו ברזל יצוק, כרום ואלומיניום ואפילו סיבית ופלסטיק, או שילובים בין כמה חומרים. 

לבחירה בחומר הגלם, יש משמעות גם בתחום התחזוקה. עץ, למשל, דורש תחזוקה גם כשהוא צבוע או מצופה. משטח עץ גושני מלא רגיש למגע כלים חמים וחשוב לפרוס עליו מפה לארוחה. 

בשולחן עם משטח זכוכית, יש לוודא שהרגליים (אם מעץ או מתכת) חזקות לשאת את כובד משקלה. זכוכית היא חומר קל לתחזוקה, אך רגיש לשברים וסדקים ומשקפת טביעות אצבעות.

משטח אבן לשולחן יכול להיות מאוד דקורטיבי, אך הוא לא ניתן להרחבה ודורש רגליים מסיביות במיוחד לנשיאת משקלו. 

לקבלת הצעת מחיר
השאירו פרטים

לקבלת הצעת מחיר
דילוג לתוכן