חדר שינה מעוצב מודרני בהתאמה אישית: המדריך המלא!

ספה נפתחת למיטה

אנחנו מבלים כשליש מהחיים בשינה ולכן חדר השינה שלנו צריך להיות לא רק אסתטי, אלא גם מפנק, מרגיע ומשרה שלווה. איך יוצרים חדר שינה מעוצב מודרני ומה דרוש לשם כך? כל התשובות בהמשך! המשיכו לקרוא!

כשמדובר בעיצוב הבית, באופן טבעי ניתן הדגש, לאזורים המרכזיים בחלל הבית כמו הסלון, חדר האוכל והמטבח, אלה שמבלים בהם את מרבית שעות היום ואלה שנחשפים לעיני המבקרים. 

אבל לא פחות חשוב לאיכות החיים, לעצב נכון גם את החללים הפרטיים והאינטימיים יותר בבית, כמו חדר השינה. לא רק בשל הנראות של החדר, אלא בשל האווירה והתחושה שהוא אמור לספק. מאחר שמדובר באזור של מנוחה, עיצוב וארגון מוקפד של החדר, ישרו שלווה ורוגע ויתרמו לאיכות השינה. 

מה נדרש לארגון חדר שינה מעוצב מודרני? 

חדר שינה מעוצב מודרני צריך להתאפיין בקו אחיד, ליצירת תחושה שקטה והרמונית ולכן נדרש מהריהוט, הווילונות, השטיחים ואביזרי הנוי, להתכתב זה עם זה. חשוב בנוסף, להקפיד על סימטריה ואיזון בארגון החדר. 

החדר בו אנחנו ישנים צריך להיות גם נקי ככל האפשר מרעשים ואין בו מקום למסמכים, עיתונים, מכשירים אלקטרוניים, צעצועי ילדים וכדומה. חשוב להקפיד שלא ליצור עומס בחדר ולהסתפק בפריטים ההכרחיים כמו מיטה זוגית, שידות צד זהות עם גופי תאורת לילה, ארון בגדים, שידה ושטיח.

איך בוחרים רהיטים לחדר שינה מעוצב מודרני? 

האלמנטים המשמעותיים בחדר השינה, כמו בכל חדר בבית, הם הרהיטים ויש לשים דגש על בחירה בריהוט איכותי, שיחזיק מעמד לאורך שנים, מחומרי גלם אמינים ובייצור וגימור ברמה גבוהה.

אחד הסגנונות הנפוצים בשנים האחרונות בעיצוב הבית בכלל, לרבות חדרי השינה, הוא הסגנון המודרני. עיצוב מודרני מתאפיין בניקיון ויזואלי, פשטות עיצובית, קווים ישרים ומיעוט של אלמנטים קישוטיים. הוא מאוד נעים ונוח לעין ולא מעמיס ולכן נכון במיוחד לחדר השינה.

  • מיטה לחדר שינה מעוצב מודרני  – המיטה היא ללא ספק פריט הריהוט המרכזי בחדר השינה ולכן יש לבחור בה תחילה. יש להתאים את ממדיה למידות החדר כדי שלא להעמיס על המרחב ולתת את הדעת גם למזרן איכותי, שהוא תנאי חשוב לשינה טובה ובריאה. את המיטה מומלץ להציב כשראשה צמוד לקיר, במרכז החדר, כדי לאפשר גישה משני הצדדים. על פי תורת הפנג שווי, אין למקם את המיטה ישירות מול דלת הכניסה לחדר, אך כן באופן המאפשר תצפית על הכניסה מהמיטה, לתחושת ביטחון.
  • ארון בגדים – רהיט הכרחי נוסף בחדר השינה, אם אין חדר ארונות ייעודי, הוא ארון הבגדים. יש להתאים גם אותו למיטה ולעיצוב הנבחר לחדר כולו, וגם לצרכים של בני הזוג בכל הנוגע לאחסון של ביגוד, הנעלה, שמיכות מצעים וכיוצא בהם. הודות להיצע הרחב של גדלים סגנונות וצבעים, ניתן לבחור כיום בקלות את הארון המועדף, או להזמין אותו בנגרות מותאמת אישית. עומק של מדף לקיפול, יש לדעת, עומד על כ-40 ס"מ, עומק של ארון תלייה, הוא כ-60 ס"מ וניתן להתאים את גודל הארון והמבנה שלו, למקום הנתון ולצרכים.
  • ריהוט נלווה בחדר שינה מעוצב מודרני – למיטה ולארון ההכרחיים, ניתן להוסיף בחדר השינה, בהתאם לגודל החלל, ריהוט נוסף כמו כורסת קריאה עם הדום תואם, שידת איפור, ארון נעליים או מדף, המותאמים בסגנון לחדר כולו. 

בחירות נוספות בחדר שינה מעוצב מודרני

  • צבע – לצבע השפעה גדולה על התחושה ומצב הרוח, לכן חשוב להקדיש מחשבה לצבעוניות שנבחרה עבור קירות ואבזרי חדר השינה. לטובת המנוחה והרגיעה, מומלץ ללכת על גוונים בהירים יותר לקירות, על צבעים פסטליים או גווני אדמה, אך ניתן גם להפתיע בצבע חי יותר על אחד הקירות (לרוב זה שצמוד לראש המיטה).

במקביל, יתאימו לחדר השינה גם טפטים בדוגמאות סימטריות או דגמי פרחים עדינים או חיפויי קירות, שניתן לשלב, להוספת עניין, בקירות הצבועים.

  • וילון וכיסוי מיטה – חדר מפנק חייב להיות עתיר טקסטיל. כשמדובר בחדר השינה, מדובר בכיסוי מיטה דקורטיבי ווילון תואם ורומנטי על החלון, עדיף בגוון בהיר, שיכניס לחדר אורך רך ומסונן. אם אין תריס על החלון, אפשר לשלב בווילון האוורירי שכבת בד כבדה יותר, שתחסום את האור בבוקר. 

לצד מצעים איכותיים ודקורטיביים, התואמים את הצבעוניות בחדר, חשוב להשקיע בכיסוי מיטה הולם ובמספר זוגי של כריות, שניתן להשכיב על גבי הכיסוי, זו על זו.

  • שטיח – אף אחד לא אוהב לרדת מהמיטה לרצפה קרה ולכן שטיח או שני שטיחונים מכל אחד מצידי המיטה, הם בגדר הכרח ואין ספק שהם יתרמו לא מעט לחדר, יוסיפו תחושת חמימות וישדרגו את החדר מבחינה אסתטית. 
  • אביזרי נוי – למרות השאיפה ליצור חלל נקי מגירויים מיותרים, ניתן להוסיף גם בחדר השינה אביזרי נוי, עציצים קטנים או תמונות על הקירות, כתרומה לאווירה.

תאורה – חדר השינה זקוק לשני סוגים או יותר של תאורה. תאורה מרכזית, תאורת לילה לקריאה בשני צידי המיטה ותאורה ייעודית מעל שידת האיפור או ארון הבגדים, רצוי לבחור בגווני אור חמימים.

לקבלת הצעת מחיר
השאירו פרטים

לקבלת הצעת מחיר
דילוג לתוכן