מחפשים פינות אוכל יוקרתיות? הגעתם למקום הנכון!

ממדידת החלל והתכנון, דרך בחירת השולחן והכיסאות ועד להוספת השידה, העציצים וגוף התאורה. איך בוחרים ומעצבים פינות אוכל יוקרתיות? כל התשובות במאמר הבא! 

כל בית צריך פינת אוכל, כלומר, מתחם המוקדש לארוחות רבות משתתפים, מעבר לשולחן האוכל הקטן והיומיומי שבמטבח. מדובר למעשה בנקודת הכינוס של כל בני הבית לארוחות משותפות ובאתר שבו מארחים חברים ובני משפחה.  

במקביל, פינת האוכל משמשת בבתים רבים גם לעבודה עם הלפטופ, לישיבה מזדמנת לקפה ולהכנת שיעורים ומשחקי קופסה עם הילדים.

כל אלה, הן סיבות טובות להשקיע בבחירה ובעיצוב של פינת האוכל, שתשלב אווירה חמימה ואינטימית, עם נוחות לסועדים, שמזמינה ישיבה ממושכת, אכילה נינוחה ושיחה קולחת. 

מהצד הפרקטי, הפינה ורהיטיה צריכים לספק חוזק ועמידות לאורך שנים ולהסתפק בתחזוקה מועטה ודרישות ניקוי צנועות.

איך בוחרים פינות אוכל יוקרתיות? 

הקריטריון הראשוני בבחירה ריהוט לפינת האוכל, צריך להיות גודל החדר או הנישה המוקדשת לנושא, כדי שלא ליצור תחושה של צפיפות, או מאידך להשאיר חללים ריקים. 

יש למדוד את החלל, כדי להבין כמה מקום יש לכם ובמקביל, לקחת בחשבון את מספר האנשים שאמורים להסב בפינה, בימי שגרה ובימי חג ואירוח.  

יש להתחשב גם במבנה החלל המיועד. אם הוא צר וארוך, יתאים לו שולחן מלבני ארוך. לחלל מרווח יותר, ניתן יהיה להתאים גם סט רהיטי אוכל עגול. 

חשוב להקפיד על שמירת מרחב המאפשר להתיישב ולקום ממקומות הישיבה בקלות ולהשאיר מרווח של מטר לפחות, בין משענות הכיסאות לקירות שסביב.

לקטלוג פינות אוכל יוקרתיות מבית דיבאני סנטר לחצו כאן 👉

איזה שולחן יתאים לפינות אוכל יוקרתיות? 

בנוסף להתאמת הצורה והגודל, יש להקפיד על בחירת שולחן אוכל חזק ועמיד, בעל רגליים מוצקות ומשטח המסוגל לשאת משאות כבדים, כדי שימשיך לשמש בתפקידו לאורך שנים. לסוגיית העמידות, יש לבחון בין השאר את חומר הגלם ממנו עשוי השולחן, האם זהו עץ, מתכת, אבן, שיש, זכוכית או שילוב ביניהם. 

שיקול חשוב נוסף בבחירת שולחן האוכל, הוא צורת המשטח וכאן האפשרויות הן מלבן, ריבוע, עיגול או אליפסה, בהתאם לטעם האישי, למספר הסועדים הצפוי וכמובן למבנה ולגודל של חלל האוכל.

שולחן מלבני או אובאלי, יכיל מספר רב יותר של סועדים מאשר שולחן עגול. שולחן מלבני באורך חמישה מטרים, יאכלס שישה סועדים. שולחן של עשרה מטרים, יתאים ל-12 איש, אך שולחנות אוכל רבים מצוידים במנגנוני הרחבה לשעת הצורך. 

שולחן עגול, לעומת זאת, הוא רהיט ייחודי שיכול לתרום לא מעט לפינות אוכל יוקרתיות מבחינה עיצובית ואף משרה אווירה אינטימית בין היושבים סביבו. שולחן עגול בעל חמש רגליים, יכול להכיל ארבעה אנשים. שולחן אוכל עגול עם שש רגליים, יאכלס שמונה אנשים. 

שולחן ריבועי, יתאים בעיקר לדירה של רווק/ה, זוג צעיר או משפחה קטנה, אך גם הוא יכול לבוא עם מנגנון הגדלה, המאפשר לארח.  

לקטלוג פינות אוכל יוקרתיות מבית דיבאני סנטר לחצו כאן 👉

הבחירה בעיצוב הרהיטים בפינות אוכל יוקרתיות 

הסגנון העיצובי של הרהיטים, הוא עניין נוסף שיש לתת עליו את הדעת. יש להחליט האם הסגנון  והצבעוניות של רהיטי פינת האוכל יותאמו לאלה של החללים מסביב, בעיקר הסלון והמטבח הסמוכים, או דווקא יכניס ניגודיות בסגנון או בגוונים ועדיין ישתלב במרחב בצורה הרמונית.

ניתן לשחק עם העיצוב גם על ידי בחירה בשולחן וכיסאות שלא מגיעים כמערכת. הכיסאות יכולים לשנות את האווירה לפורמלית  או אלגנטית יותר וניתן לשלב גם ספסל, להוספת מקומות ישיבה בעת הצורך. 

הבחירה בעיצוב השולחן, כרוכה בבחירה בחומרי הגלם המרכיבים אותו, אם זה עץ מלא בצבע טבעי או בצבעים שונים, עץ משולב במתכת, זכוכית ועוד. כך גם באשר לכיסאות, אך כאן יש להחליט גם לגבי משענות ידיים וריפודים ולגבי הציפוי שעל הריפוד, האם בכיסוי בד, עור או דמוי עור. 

הכיסאות צריכים כמובן להיות גם נוחים לישיבה וקלים לתחזוקה וניקיון וכדאי לנסות לשבת עליהם לפני הרכישה ואף לוודא שהם מתאימים בגובהם, אם לא בחרתם בסט ישיבה מוכן, לגובה השולחן. 

ריהוט טיפים נוספים לעיצוב פינות אוכל יוקרתיות 

  • משלים – לעיתים מה שמבדיל בין סתם פינות אוכל לפינות אוכל יוקרתיות, הוא דווקא הריהוט המשלים, כמו שידה, ויטרינה או מדף, המתווספים למערכת שולחן האוכל והכיסאות, בהתאם לתנאי החלל, ותורמים הן למראה והאווירה והן לנוחות התפעול בזמן ההגשה ולאחסון כלי אוכל. 
  • אביזרים משלימים – את מראה הפינה כולה ניתן להשלים באביזרי נוי כמו קערות דקורטיביות, עציצים, נרות, אגרטלי פרחים, תמונות וכל מה שיכול להתאים לפינת האוכל ואף להוסיף לה.
  • צבע הקירות – חלק בלתי נפרד מהנראות של פינת האוכל הוא הקירות המקיפים אותה. כדי להשלים את האווירה, ניתן לצבוע אותם בצבעים המתכתבים עם צבעי הריהוט, או להדביק טפט או חיפוי קיר בצבעוניות ובעיצוב תואמים.

תאורה – הפרט האחרון הסוגר את הפינה היא התאורה. התאורה של פינת האוכל צריכה להחמיא לה, אך גם לאפשר לסועדים לראות היטב זה את זה ואת המזון המוגש. יש להתאים את גוף התאורה ואת גוון האור, לעיצוב ולאווירה הרצויים.

לקבלת הצעת מחיר
השאירו פרטים

לקבלת הצעת מחיר
דילוג לתוכן