פינות אוכל יוקרתיות ומעוצבות: המדריך המלא לעיצוב פינת אוכל מושלמת!

פינות אוכל יוקרתיות

פינות אוכל יוקרתיות ומעוצבות יכולות להיות החלק האהוב ביותר בבית – שהרי פינת האוכל היא מערכת הריהוט הכי שימושית עבור כלל בני המשפחה. זהו המקום שבו תיפגשו בבוקר לקפה, תאכלו יחד צהריים, תהנו מסעודות החג ותארחו חברים. בדיוק מסיבות אלה, מומלץ להשקיע מחשבה רבה לפני שבוחרים את סט הרהיטים הזה ולהבין את המשמעות שלו מבחינתכם, הן במובן הפרקטי של האופן שבו השולחן והכיסאות שסביבו ישמשו אתכם מדי יום – והן מבחינת סגנון עיצוב הפנים שתרצו להעניק לבית, והדרך שבה הם ישתלבו בו ויביאו את הסגנון הזה לידי ביטוי בצורה המיטבית. 

פינות אוכל יוקרתיות ותפקידן בבית

למעשה, אפשר לחלק את התפקיד של פינת האוכל לשניים:

  • פונקציונליות – אם בעבר פינת האוכל הייתה מערכת ישיבה שמשמשת להתכנסות של הדיירים בבית לצורכי סעודה בלבד, כיום מקובל לעשות בשולחן הזה לא מעט שימושים נוספים. בבתים רבים, פינות אוכל יוקרתיות יכולות לשמש, למשל, גם כשולחן כתיבה עבור אחד הילדים שמעדיף לעשות לצידה את השיעורים, או כמתחם עבודה לאחד מההורים שעובד מהבית. על השולחן, אם כן, עתידים להימצא מעת לעת פריטים שאינם רק כלי מטבח וסכו"ם, אלא גם מחברות, מחשב נייד וחפצים אחרים. 

 

משמעות הפונקציונליות בהיבט של בחירת סט איכותי ויוקרתי של כיסאות ושולחן אוכל היא אדירה, כיוון שהשולחן בעיקר, אך גם הכיסאות, חייבים לעמוד באופן קבוע בפני מגוון רב של מצבים "מועדים לפורענות" מבחינת לכלוך, שריטות או נזקים אחרים. אם תבחרו רהיטים באיכות טובה ממש, הסיכוי שהם יישמרו במצב נהדר למשך שנים רבות יגדל, גם אם מדובר בבית שיש בו ילדים קטנים, או בשימוש אינטנסיבי מאוד.

 

  • הרושם – בניגוד לשנות השמונים והתשעים שהמטבח הסגור היה אופנתי בהן, כיום במרבית הבתים בישראל המטבח והסלון נמצאים בחלל אחד גדול ופתוח. כשנכנסים הביתה מקבלים למעשה "הצצה" לשני החדרים הללו, העין מיידית נמשכת לכיוונם ועושה מעין "סקירה מהירה" של איך שהם נראים. שולחן וכסאות בעיצוב ייחודי ויוקרתי, הממוקמים בתוך חלל המטבח או בחלק שבינו לבין הסלון, יעשו רושם נהדר ויעוררו סקרנות בקרב הנכנסים אל הבית. 

פינות אוכל יוקרתיות כסמל סטטוס

אנשים שיבחנו לעומק במבטם את החלק הזה של הבית שלכם שבו ממוקמת פינת האוכל, יתפעלו מאוד מהסגנון המוקפד שבחרתם ויתעניינו בוודאי בבחירות העיצוביות הנוספות שלכם, כלומר ברהיטים ובפריטים שממוקמים בחדרים האחרים.

פינות אוכל, אם כן, בהחלט יכולות להיות סמל סטטוס של ממש ובנוסף עשויות לקבוע את הטון העיצובי, השיקי והנכון עבור כל הבית – בעיקר אם תדעו כיצד לבחור אותן ואיך לייצר הרמוניה ואיזון בין השולחן והכיסאות, לבין יתר פריטי הריהוט שתמקמו בקרבתן.

למה כדאי להשקיע מחשבה, כסף ומאמץ בבחירת פינת אוכל?

מערכת ישיבה שניכר שהושקע מאמץ רב בבחירה שלה, כזאת שתהליך הייצור שלה נעשה בקפידה ובשימוש בחומרי גלם איכותיים, עשויה להיות חלק מהחיים של המשפחה לתקופה ארוכה ולעיתים ללוות אותה שנים רבות.

פינות אוכל יוקרתיות שנוח להשתמש בהן, יכולות לשדרג את האווירה בבית, לגרום לבני המשפחה לרצות לשבת על הכיסאות ולהשתמש בשולחן כחלופה לכל אופציית ישיבה משותפת אחרת, לעיתים אפילו בתדירות גבוהה יותר מישיבה בסלון.

סגנון יוקרתי בעיצוב פנים: מה זה אומר?

בניגוד לסגנון עיצוב כפרי או מודרני, שאפשר להגדיר אותם בקלות מבחינת מאפיינים ספציפיים ו"כללי עיצוב" עקרוניים, הסגנון היוקרתי הוא חמקמק ונסתר יותר. הדגש העיקרי בסגנון הזה הוא על איכות בלתי מתפשרת של חומרי גלם ותהליכי ייצור, החל מהעץ שממנו נבנו רגלי השולחן, דרך הגימור של ציפוי הלכה ועד לריפוד של הכיסאות.

המשמעות היא שבעצם אין "רשימת מכולת" של סגנון יוקרתי, או של מה שמגדיר פינות אוכל יוקרתיות ככאלה, אבל גם אין ספק שכשתגיעו לחנות כדי לבחור את פינת האוכל שלכם, כאשר מבחינתכם הדגש לבחירת הרהיטים יהיה איכות ויוקרה – כנראה שבאופן אוטומטי תיגשו אל הדגמים ש"ישדרו" את הערכים הללו.

טיפים לבחירה נכונה של פינת אוכל

חשוב מאוד לשים את הדגש על התחושה הטובה ונוחות השימוש ברהיטים פרקטיים כמו שולחן וכיסאות של פינות אוכל. 

עניין הנוחות וההרגשה הנעימה צריך לבוא לידי ביטוי בכמה מובנים:

  • נוחות הישיבה על הכיסאות והשימוש בשולחן – חשוב לבדוק האם המושב עצמו רחב מספיק, האם הישיבה יציבה והכיסא אינו "רועד". מומלץ לוודא שגובה הכיסאות מאפשר גם לצעירים שבילדים לטפס בבטחה ולשבת בנוחות, שההפרש בין גובה הכיסא לגובה השולחן משאיר די מקום לרגליים ובמילים אחרות – כדאי לבחון בקפידה את ההתאמה של הסט הפוטנציאלי לשימושם של בני הבית עצמם ולממדי גופם.
  • גודל השולחן והתאמת הסט כולו למספר הנפשות – למשפחה של זוג צעיר ותינוק, סביר להניח שיהיו צרכים אחרים בכל הנוגע לריהוט, לעומת משפחה מרובת ילדים. בחרו פינת אוכל שמספיקה לכם, שמכילה את כל בני המשפחה לישיבת יחד סביב השולחן, או פינת אוכל נפתחת שיש לה אופציה להרחבת השולחן או הארכתו, המאפשרת ישיבה נוחה ולא צפופה סביבו. לעיתים גם בחירה בשולחן עגול או אובלי (אליפטי), במקום בשולחן מלבני קלאסי, יכולה לעשות את ההבדל.
  • מיקום פינת האוכל באזור מרווח מספיק בחדר – ההליכה אל האזור שבו ממוקמת פינת האוכל והיכולת לנוע בחופשיות מסביב לשולחן, מבלי להיתקל ברהיטים או בפריטים אחרים,  גם היא חשובה מאוד. תחושת היוקרה נוצרת, בין היתר, בזכות תחושת המרחב הנוצרת בבית וההרגשה שפינת האוכל היא אזור מפנק שכיף לשהות בו, מקום שהאווירה שהוא משרה היא נינוחה ורגועה. 

כדי שפינת האוכל החדשה תתאים לסגנון העיצובי שאליו אתם מכוונים, חשוב שתדעו להגדיר בעצמכם מה עשוי להפוך את סגנון עיצוב הפנים בבית שלכם לכזה שמשדר יוקרה ובהמשך לכך, אילו אקססוריז עשויים לסייע להשגת המראה העיצובי שאתם מחפשים, או אילו בחירות עיצוביות יסייעו לכם בבחירת הדגם המדויק עבורכם מתוך מגוון פינות אוכל יוקרתיות מבית דיבאני סנטר. 

אלו יכולים להיות, למשל, אביזרי תאורה יוצאי דופן כמו נברשת שתמוקם מעל השולחן, כריות מיוחדות שתוסיפו למושבים, מפה מעוצבת או כל פריט נוי אחר שיעניק את האווירה הנכונה, ישלים את המראה הרצוי ויהפוך את פינת האוכל שלכם למיוחדת במינה.

לקבלת הצעת מחיר
השאירו פרטים

לקבלת הצעת מחיר
דילוג לתוכן