חדרי שינה יוקרתיים: כך תעצבו את חדר חלומותיכם!

חדר שינה

השם "חדר שינה" מעט מטעה: רובנו לא משתמשים בחדר הזה רק לשינה אלא גם למטרות נוספות. בהתאם חדר שינה יוקרתי מקנה נחת רבה ועוטף אותנו באנרגיות חיוביות בכל פעם שאנחנו נמצאים בו. כדאי לדעת שאפשר ליצור חדרי שינה יוקרתיים גם בלי לשלם מחיר יקר. תכנון מושכל, תשומת לב לפרטים הקטנים ובחירות מדויקות יהפכו גם את חדר השינה שלכם למרשים מאוד, וכדי לעזור לכם הכנו עבורכם מספר טיפים שימושיים.

 

מיקום המיטה

באופן טבעי יש מגוון רחב מאוד של חדרי שינה יוקרתיים, עם הבדלים משמעותיים ביניהם. במקביל, יש גם מכנה משותף: איזון והרמוניה. חדר שינה שנתפש ככאוטי לא ייראה מרשים, גם אם יש בו רהיטים יקרים במיוחד. 

האלמנט שמהווה את הבסיס לתכנון פריסת החדר הוא כמובן המיטה. מומלץ למקם את המיטה כך שלא תהיה בדיוק מול דלת הכניסה לחדר, וגם לא מתחת לחלון. כן כדאי להציב אותה במרכז הקיר שאליו היא צמודה, על-מנת להוביל לתכנון חדר שינה מאוזן וסימטרי.

 

אילו צבעים מתאימים לחדר שינה יוקרתי?

החדר שבו אתם ישנים אמור להתאפיין באנרגיות מרגיעות, ולכן צבעים בעלי צבע עז לא מתאימים לו, בוודאי לא בשימוש נרחב. הגוונים הנכונים הם אלה הרכים, הפסטליים, ובפרט תכלת, טורקיז, שמנת ואפורים בהירים. כן ניתן להשתמש בצבע דומיננטי אבל במינון מוגבל מאוד, כדי לייצר מוקד עניין. 

עוד אופציה שכדאי לכם לקחת בחשבון היא חדר שינה בשחור-לבן, שילוב שמבטיח מראה ייחודי. גם חדר בגוונים שונים של עץ כהה משדר יוקרה קלאסית. את הגוון העמוק ובעל האישיות תוכלו לקבל באמצעות ארון קיר איכותי, שידות בעלות מראה עתיק וגם חיפוי פרקט ואפילו בחיפוי הקירות.

 

צביעה מיוחדת של הקירות

אחת הדרכים האפקטיביות ביותר להעניק לחדר שינה מראה יוקרתי היא צביעת הקירות באופן יוצא דופן. הגוונים הנכונים הם אלה שפורטו בפסקה הקודמת, אבל כדאי לא להגביל את עצמכם לצביעה "רגילה". 

אפשרות אחת להעניק לחדר מראה ייחודי היא שימוש באפקטים השונים הקיימים כיום: למשל, לכסות קיר אחד עם צבע באפקט קטיפה. או אפקט ספארי, וגם NOVA פרנצ’סקה של נירלט הוא אפקט שעשוי להתאים לחדר השינה שלכם.

אופציה נוספת היא צביעה אמנותית: למשל צביעת קשת (כלומר מלבן ומעליו חצי מעגל), שמאפשרת להבליט אלמנטים ספציפיים בחדר השינה. או צביעה שנקראת "חצי חצי", כשהחצי התחתון של הקיר מקבל גוון שונה מזה של החצי העליון, והשילוב מייצר עניין וייחודיות.

 

גוף תאורה מיוחד

תאורה מייצרת אווירה, וגוף תאורה מיוחד משדרג כל חדר ובפרט כזה שרוצים להעניק לו חזות יוקרתית. את הטיפ תוכלו ליישם בגוף התאורה המרכזי של החדר, כלומר זה שמחובר לתקרה, או באמצעות מנורות מסוגננות שיוצבו על השידות לצד המיטה, ואפשר גם להציב בפינת החדר גוף תאורה עומד שימשוך את תשומת הלב ויתרום לאסתטיות של החדר.

 

טיפ נוסף: מומלץ להתקין דימרים כך שתוכלו לשלוט על עוצמת האור ולעמעם אותו כשאין צורך במקסימום תאורה או כשאתם מבקשים ליהנות מאווירה רומנטית. כמו כן כדאי להתקין שני מתגים לגוף התאורה המרכזי, אחד מחוץ לחדר ואחד סמוך למיטה, גם כן מטעמים פרקטיים (חדרי שינה יוקרתיים הם תמיד גם פונקציונליים).

 

פרקט עץ מלא או אבן טבעית

אחרי שדאגתם לקירות ולתאורה, המרכיב הבא ביצירת חדרי שינה יוקרתיים הוא חיפוי הרצפה. שתי האפשרויות המומלצות ביותר הן חיפוי אבן טבעית או פרקט מעץ מלא. גם פרקטים סינתטיים יכולים להתאים לחדר שינה מעוצב, בתנאי שרוכשים אותם מיצרניות ותיקות ואמינות. 

פרקט מתאים מאוד לחדרי שינה בבתים עיצוב פנים כפרי, בזכות החמימות הטבעית שלו. רצפת אבן מהודרת משתלבת היטב עם עיצוב פנים מודרני. מאחר שהיא נחשבת לעיתים כקרירה, כדאי לשבץ בחדר גם פריטים שיקנו לו מראה מזמין ומאיר פנים.

 

חדרי שינה יוקרתיים עם אישיות 

המרכיב החשוב ביותר בחדר שינה, ובעצם בעיצוב פנים באופן כללי, הוא האופי. חלל עם אישיות ייחודית מייצר תמיד את הרושם הרצוי, ובעיקר הופך את הבית שלכם לשונה מבתים אחרים, כך שהוא לא יראה כעוד העתק של מרחבי מגורים סטנדרטיים. 

חדר שינה יוקרתי שמשקף את האופי שלכם, כלומר את מי שאתם, הוא גם חדר שינה שתרגישו בו הכי נוח בעולם. זוהי כמובן איכות חיונית בכל רחבי הבית ובפרט בחדר זה. על-מנת ליצור חדר שינה עם אישיות, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להתייחס בכל בחירה כגון: מיקום המיטה, חיפוי הרצפה, הקירות, הרהיטים, התאורה וכדומה – להעדפות הספציפיות שלכם ולמה שבעיניכם הוא הכי יפה.

בנוסף תוכלו להביא לידי ביטוי אופי באמצעות פריטי נוי שונים, כולל כאלה קטנים אבל מדויקים. דגש נוסף הוא הרמוניה בין כל האלמנטים בחלל, ובהקשר זה מומלץ להתנהל לפי הכלל "תפסתם מרובה לא תפסתם" (או, אם תרצו, Less is More).

 

ריהוט איכותי

חדרי שינה יוקרתיים הם חדרי שינה שכל פרט ופרט בהם מיוצר מחומרי גלם מובחרים. בפרט חשוב להקדיש תשומת לב לבחירת פריטי הריהוט השונים ובראשם המיטה. מומלץ להעדיף חומרי גלם איכותיים וטבעיים כמו עץ, עור, בדים כגון כותנה, ברזל ואבן. 

כשאתם מקפידים לבחור רהיטים ברמת גימור גבוהה, ההשקעה ניכרת לעין, וישנה עוד תועלת חשובה: המיטה, וכך מן הסתם גם הארון, השידות ועוד רהיטים, נשמרים כולם לטווח זמן ארוך. בזכות כל אלה, תוכלו ליהנות מחדר שינה מפנק ומחיים עם איכות אמיתית, במשך שנים רבות מאוד.

לקבלת הצעת מחיר
השאירו פרטים

לקבלת הצעת מחיר
דילוג לתוכן