חדרי שינה מושלמים: המדריך המלא לעיצוב חדר שינה מושלם!

מעבר לרכישת מיטה, ארון בגדים, שידה ושטיח, עיצוב חדרי שינה מצריך התייחסות מיוחדת לאלמנטים עיצוביים המשרים אווירה של רוגע ומנוחה. במאמר הבא ריכזנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת לפני שמעצבים חדרי שינה! אז קדימה בואו נצא לדרך!

חדר השינה הזוגי הוא חלל בעל משמעות מיוחדת בבית, המוקדש לרגיעה, מנוחה ושינה וכמובן גם לרומנטיקה. זה המקום שבו אנחנו מתפרקדים (שוכבים על הגב) על המיטה הנוחה אחרי יום ארוך, נחים או קוראים ספר ולכן חשוב לעצב אותו בצורה מותאמת. 

חדרי שינה צריכים להיות מעוצבים ומאובזרים בצורה הרמונית וסימטרית, מאווררת, נקייה ומסודרת, כדי לשמור על תחושה נעימה ולתרום לאיכות השינה, החשובה כל כך לבריאות. לכן, לבחירת סגנון העיצוב, התאורה והצבעוניות, חשיבות מרובה.

מה כולל עיצוב חדרי שינה? 

גם אם אתם בעד עיצוב מינימליסטי ומאוורר, חדר שינה אמור לכלול כמה אלמנטים מתבקשים: 

  • מיטה זוגית עם שידות צד – המיטה הזוגית היא כמובן הרהיט הבסיסי של חדר השינה והבחירה בה, צריכה לקחת בחשבון שיקולים של גודל, בהתאמה לגודל החדר, של נוחות (גם של המזרן, כמובן), לצד המראה החיצוני והעיצוב. 
  • פתרונות אחסון – חדרי שינה הם גם המקום שבו אנחנו מתלבשים ולכן הם חייבים לכלול ארון בגדים, הקבוע בתור הקיר או נפרד ממנו, לצד פתרונות אחסון לאביזרי לבוש אחרים, לנעליים, לאביזרי טיפוח ואיפור וכיוצא בהם. ניתן להוסיף לחדר לשם כך, שידות, ארוניות, כונניות מדפים, הדום רגליים או ספסל עם אפשרות אחסון, שיתכתבו בסגנון העיצובי ובגוונים עם המיטה, הארון ושאר האלמנטים בחדר.  
  • מראה גדולה – אביזר הכרחי נוסף בחדר השינה הוא מראה גדולה, שיכולה להיות מותקנת על הקיר או על דלת הארון, אם כדי לשפר את הופעתכם, אם משום שהיא יכולה ליצור אשליה של מרחב גדול יותר ואם בשל תרומתה האפשרית לטיפוח אישי.
  • וילונות – וילונות הם בחירה מתבקשת לחדרי שינה, בשל יכולתם לסנן ולרכך את האור החודר מבחוץ ולספק פרטיות. מומלץ לבחור בווילונות בהירים, המשתלבים עם הקירות והרהיטים. וילונות המשתלשלים מחלקו העליון של החלון אל הרצפה, יתנו תחושה של גובה ואורך לחדר. במקביל לווילונות, ניתן להשתמש בשיטות הצללה אחרות, כמו תריסים ונציאנים, המגיעים בצבעים שונים.
  • פרקט או שטיח – כדי ליצור אווירה חמימה ואינטימית בחדר השינה ולאפשר הסתובבות ברגליים יחפות בחורף (במידה שאין לכם חימום תת רצפתי), מתבקש לצפות את הרצפה בשטיחים נעימים או בריצוף פרקט.
  • טקסטיל ואביזרים – להשלמת התחושה הרכה והנעימה בחדרי שינה, ניתן להשתמש, בנוסף לווילונות, במוצרי טקסטיל נוספים, כמו כיסויי מיטה, גב מיטה מרופד, כריות מצופות בבדים רכים או פופים, כולם בגוונים תואמים לחדר, לצד פריטים דקורטיביים שיוסיפו למראה הכללי, כמו עציץ, תמונות התלויות על הקירות, מדף עם חפצי נוי ועוד.
  • פינת קריאה – בחדר השינה ניתן למקם גם פינת קריאה שקטה ואינטימית, שניתן לאבזר בשולחן קטן, כורסה נוחה וגוף תאורה ייעודי מלמעלה. 

 

בחירות סגנוניות בעיצוב חדרי שינה 

  • סגנון עיצובי – כשניגשים למשימת עיצוב חדרי שינה, חשוב להגדיר תחילה את הסגנון העיצובי המועדף ואת מידת התאמתו לטעם האישי, למבנה ולגודל החדר וכן לסגנון העיצוב של הבית כולו. 

את רהיטי חדר השינה ניתן לרכוש אמנם כסט, אבל ניתן גם ללקט את הפריטים בנפרד ואף לשחק עם הסגנונות, כדי ליצור מגע אישי ועניין נוסף בחדר. 

  • צבעוניות – לצבעוניות ולגוונים, תפקיד חשוב ביצירת האווירה בכל חדר. כשמדובר בעיצוב חדרי שינה, יש לבחור בצבעים ובשילובי צבעים, המשרים רוגע ונעימות ואינם מאתגרים את העין. להגדלת החדר, כדאי להעדיף גוונים בהירים או אפילו לבן מוחלט, אך גם גוונים פסטליים שקטים יתאימו לאווירה. 

ליצירת אפקט דרמטי, סקסי או שובב יותר בחדר השינה, ניתן להשתמש לעיצוב חדרי שינה גם בצבעים עזים וכהים יותר כמו אדום ושחור ובשילובי צבעים נועזים, אך בכל מקרה, לא כדאי להשתמש ביותר משניים או שלושה צבעים. 

  • תאורה – גם לתאורה יש כידוע תפקיד חשוב ביצירת אווירה, גם בחדרי שינה. תאורה נכונה יכולה להקל על מתח וחרדה ואפילו צבע האור יכול להשפיע על מצב הרוח ורמת האנרגיה. בתכנון התאורה של חדרי שינה, יש לקחת בחשבון את האור הטבעי הנכנס מהחלונות ולנסות לנצל אותו ככל האפשר ולהתאים אליו את התאורה המלאכותית. 

מומלץ להתקין בחדר השינה תאורת תקרה, גופי תאורה לקריאה משני צדי המיטה ומעל לפינת הקריאה ושידת האיפור. ניתן להוסיף  גם גוף תאורה עומד דקורטיבי, גופי תאורה הצמודים לקיר, המבליטים אלמנטים מסוימים בחדר, או גופי תאורה המובנים בארון הבגדים. 

את הסגנון העיצובי של גופי התאורה השונים ואת צבע האור, יש להתאים לסגנון החדר וניתן לצייד אותם בדימר, המאפשר לעמעם את עוצמת האור בשעת הצורך.

  • קירות – בנוסף לכל אלה, חובה להתייחס בעיצוב חדרי שינה גם לקירות החדר, שצבעם ועיצובם ישפיע לא מעט על המראה הכללי ועל התחושה הכללית בתחומיו. 

כדי לא להכביד על מראה החדר, בעיקר אם הוא קטן ועשיר בריהוט ואביזרים, מומלץ לבחור בצבעים ניטרליים לקירות, בעדיפות לגוונים בהירים.

שילוב של טפטים או חיפויי קירות בעלי טקסטורות שונות, יכול גם הוא לשרת את המראה של חדרי שינה. גם כאן, רצוי ללכת על שילובי צבעים רגועים ונינוחים, שניתן להוסיף להם גם נגיעות ססגוניות יותר, תוך כדי הקפדה על שמירת מראה הרמוני בחדר. 

לקבלת הצעת מחיר
השאירו פרטים

לקבלת הצעת מחיר
דילוג לתוכן