פרמטרים חשובים בבחירת פינות אוכל מעוצבות: כך תבחרו נכון!

פינות אוכל מעוצבות

פינת האוכל היא אתר מרכזי ומשמעותי בבית ובחיי המשפחה ולכן חשוב לבחור אותה בקפידה. איך בוחרים פינות אוכל מעוצבות ולמה כדאי לבחור בפינת אוכל נפתחת? כל התשובות במאמר הבא! המשיכו לקרוא!

הבחירה בסט הריהוט שיאכלס את פינת האוכל בבית, יכולה להיות מאתגרת. אחרי הכול, מדובר באחד המתחמים המרכזיים בחיי הבית ודייריו. פינת אוכל המותאמת היטב לטעם האישי ולצרכים הייחודיים של בני הבית, מבטיחה ללא ספק, שנים רבות של כינוסים משפחתיים נעימים וארוחות בלתי נשכחות.

מהם השיקולים בבחירת פינות אוכל מעוצבות? 

מאחר שיש לה כאמור תפקיד קריטי בבית, חשוב לעצב את פינת האוכל בצורה מושכלת ולאחר ביצוע סקר שוק נרחב שבו נבחנו סגנונות העיצוב של הרהיטים, חומרי הגלם והצבעוניות, לצד הפרקטיות שלהם, קלות התחזוקה, העמידות המובטחת לאורך זמן וכמובן, העלויות.

  • גודל – מבחינת גודל הרהיטים ומספר מקומות הישיבה, יש לקחת בחשבון את גודל החלל ואת מספר הסועדים הצפוי לסעוד בימי חול ובאירועים חגיגיים. יש למדוד את השטח המיועד לפינת האוכל ולקבוע את המידות המתאימות לשולחן האוכל ולכיסאות, תוך הקפדה על השארת מרווח מינימלי של 70 ס"מ בין משענות הכיסאות, לבין הקירות או רהיטים אחרים, כדי לאפשר תנועה חופשית בחלל.
  • עיצוב – ניתן למצוא כיום עיצובים סגנוניים רבים, גם ככל שמדובר בפינות אוכל. יש לבחור את הסגנון  של רהיטי הפינה, כך שיתכתב עם הקו העיצובי השולט בבית ובעיקר בסלון ובמטבח הסמוכים לפינת האוכל, או דווקא כיציאה מהסגנון הקיים, הכול על פי הטעם האישי והתקציב.   
  • חומרי הגלם –  בהתאם לטעם האישי, הפונקציונליות והדרישות העיצוביות, ניתן לבחור גם בחומר הגלם שירכיב את הרהיטים, אם זה עץ, מתכת, זכוכית, HPL ועוד וכן בצבעוניות ובגוונים של הרהיטים. 
  • מבנה השולחן – בחירה משמעותית נוספת בעיצוב פינת האוכל, היא מבנה השולחן. ניתן למצוא כיום שולחנות אוכל בכל צורה, אם המלבניים השגורים יותר ואם העגולים, המאפשרים אינטימיות גדולה יותר בין המסובים, הריבועיים או האובאליים. הבחירה תלויה גם כאן בנטיית הלב ובטעם האישי, לצד מבנה החלל וגודלו, צרכי בני הבית והרגלי האירוח.    
  • סוג הכיסאות – ולבסוף יש לבחור בכיסאות, שלעתים מגיעים כסט מוכן עם השולחן, אך ניתן לאלתר גם בתחום הזה. יש לזכור, שכיסאות המשמשים לישיבה ממושכת לצורך ארוחה, חייבים להיות נוחים ונעימים, לצד ההיבט הדקורטיבי והאסתטי וכמובן, מותאמים לשולחן האוכל מבחינת העיצוב, הסגנון והממדים. יש להחליט כאן לגבי ריפודים, כן או לא וכך גם לגבי משענות צד לכיסאות, התופסות, כידוע, מקום ויתאימו יותר לחלל אוכל גדול.

פינות אוכל מעוצבות מתרחבות 

אם אתם משפחה החובבת אירוח אשר נוהגת מדי פעם "לפתוח שולחן" לחברים ולבני המשפחה המורחבת, אך לא מעוניינת בפינת אוכל גדולה מדי בימי החול, התשובה היא פינת אוכל מתרחבת. 

שולחן האוכל הנפתח הוא אמנם פטנט ותיק, אבל אם בעבר התאפיינו השולחנות הנפתחים בנראות מגושמת ומנגנוני פתיחה מסובכים, כיום ניתן למצוא מגוון רחב של שולחנות אוכל, המצוידים במנגנוני הרחבה יעילים ומשודרגים, הן מבחינת השימוש והן מבחינת העיצוב והמראה.

פינת אוכל מודולרית ונפתחת, מאפשרת לנצל בצורה מרבית את החלל הנתון, מבלי להעמיס עליו שלא לצורך בימות השבוע, בעיקר כשמדובר בחלל קטן, יחסית. זאת לצד האפשרות להגדלת פינת האוכל והוספת כיסאות שאוחסנו לצורך זה, אם לאירוע משפחתי, ארוחת חג או מסיבת יום הולדת.   

מנגנוני הרחבה לפינות אוכל מעוצבות 

במקביל להיבט של עיצוב ונראות השולחן, חשובה גם הנוחות בשימוש וקלות ההפעלה ולכן כשמדובר בשולחן אוכל נפתח, הבחירה במנגנון פתיחה נוח, היא משמעותית.

קיימים כיום כמה סוגים של מנגנוני הרחבה כאלה. האחד מבוסס על פלטות הגדלה עצמאיות, המאוחסנות בתוך השולחן ובעת הצורך ניתן למשוך אותן החוצה, להארכת או הרחבה שלו. בדגמים מיושנים יותר, פלטות ההגדלה מוחזקות בנפרד מהשולחן.

שיטה חדשנית יותר להגדלת שולחן אוכל, היא מנגנון פרפר. מדובר בפלטות הגדלה הנסגרות ונפתחות באמצעות מנגנון חכם, המקפל את ההגדלה אל תוך השולחן או מחוצה לו, כל זאת בלחיצת כפתור.

בנוסף, על אלה, ניתן למצוא שולחנות עם הרחבה צדית, כאשר מנגנון ההגדלה הוא פלטה או שתיים, התלויות מצדי פלטת השולחן בעזרת ציר. בעת הצורך ניתן להעלות אותן ולקבע לקרקע בעזרת רגל ניידת או מנגנון אחר, ליצירת שולחן רחב יותר.

לאילו בתים מתאימות פינות אוכל מעוצבות נפתחות? 

פינות אוכל מעוצבות מודולריות, שבכוחן להתרחב ולהתכווץ בחזרה, פותחות את האפשרות לארח ככל שרוצים, מבלי להכביד על מראה הבית בימי השגרה. הדבר משמעותי, בעיקר בבתים או בדירות קטנות, בהן החלל המוקדש לפינת האוכל, הוא מוגבל בשטח. 

מגורים בדירה קטנה, יכולים להיות תולדה של הנסיבות, אך כיום לא מעט גם של בחירה, ברוח האידיאולוגיה המינימליסטית. לצד סטודנטים וזוגות צעירים, גם אנשים מבוגרים מעדיפים כיום, לעבור לדירה קטנה בעיר.

מאחר שכל רהיט בחלל מוגבל בשטח צריך להיות פונקציונלי וחסכוני במקום, פינת אוכל מתרחבת, היא בדיוק מה שצריך בדירה קטנה. 

 

לקבלת הצעת מחיר
השאירו פרטים

לקבלת הצעת מחיר
דילוג לתוכן