פינת אוכל עגולה: כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול!

פינת אוכל עגולה

אם בעבר התכנסנו לארוחות בעיקר סביב שולחן מלבני, כיום יש נטייה להעדיף פינת אוכל עגולה. מהן יתרונותיה של הפינה העגולה מהבחינה העיצובית, הפרקטית והחברתית? כל התשובות בהמשך! הישארו איתנו! 

פינות אוכל עגולות הופכות ככל הנראה לטרנד החם של עולם עיצוב הפנים וכיום יותר ויותר שולחנות עגולים, תופסים את מקומם של השולחנות המלבניים המסורתיים.

הסיבה היא שפינת אוכל עגולה משלבת ניצול של מרחב מוגבל והושבה נוחה של המסובים, עם מגע של אלגנטיות. השולחן העגול תורם לאווירה אינטימית יותר בין הנוכחים ותחושה נינוחה ושוויונית, ללא "ראשי השולחן". 

איך בוחרים פינת אוכל? 

פינת האוכל ממוקמת פיזית במרכז הבית, לרוב בחלל אחד עם המטבח והסלון ומשום כך, היא משמעותית מבחינת הנראות. אם נוסיף את העובדה שפינת האוכל משמשת לארוחות משפחתיות ולאירוח, חשוב שתעוצב בצורה נעימה ומזמינה. 

רהיטי פינת האוכל חייבים להיות נוחים וקלים לתחזוקה וניקוי, אך גם מעוצבים בהתאם לטעם האישי ולסגנון של כלל הבית. גודל השולחן והכיסאות צריך להתאים לגודל הנישה הקיימת, כדי לא לצופף, אך גם לא להותיר חללים ריקים.

פינת האוכל צריכה להתאים לצרכים ולהרגלי החיים של בני הבית, אם יש ילדים קטנים, חשוב לתת על כך את הדעת, כדי שכולם יוכלו להשתמש בה בנוחות. לחובבי אירוח, מומלץ לבחור בפינת אוכל עם מנגנון הרחבה ומספר עודף של כיסאות, לעת הצורך. 

 פינת אוכל עגולה: הקאמבק

אחת הבחירות החשובות בנוגע לפינת הישיבה, היא צורת השולחן, המכתיבה את צורת הפינה כולה, אם הוא מלבני, ריבועי, אובאלי או עגול. 

לבחירה הרווחת כיום בפינת אוכל עגולה, יש היסטוריה ארוכה. בתרבויות קדומות, לישיבה סביב שולחן עגול הייתה משמעות סמלית של אחדות ושוויון. ביוון העתיקה, השתמשו בשולחנות עגולים לסימפוזיונים והתרבות הסינית קישרה פינות סעודה עגולות לאחדות והרמוניה משפחתית. 

עם חלוף השנים, השתלטו על הסצנה, בעיקר בתרבויות המערב, שולחנות האוכל המלבניים, שסימלו את הפורמליות וההיררכיה, בעוד שבתרבויות אסיה, המשיכו לדבוק בשולחן העגול. 

כיום מכירים שוב ביתרונותיהם האסתטיים והחברתיים של שולחנות האוכל העגולים והם חוזרים ומשתלבים במגוון גדול של חללים וסגנונות עיצוב.

היתרונות של פינת אוכל עגולה 

לפינת אוכל עגולה יתרונות רבים. בראש ובראשונה, היא יוצרת אווירה אלגנטית, הרמונית וזורמת בחדר, בהיעדר הפינות החדות של השולחנות המרובעים. מאחר שפינות אוכל עגולות מגוונות מאוד מבחינת הסגנונות, חומרי הגלם והגימורים, הן יכולות להתאים לכל עיצוב פנים, מתמזגות בחלל בקלות ואינן מייצרות מחסומים חזותיים.

סדר הישיבה סביב השולחן העגול, מאפשר מקום שווה לכל אחד מהמסובים, מקדם קשר עין ושיח בין כל אחד ואחד מהם ופיתוח אינטראקציה חברתית. כדי להתאים את פינת האוכל העגולה לגודל החדר ולמספר הסועדים, ניתן לתמרן עם גודל השולחן ומספר הכיסאות, כמו גם עם מספר רגלי השולחן.  

איך מתאימים פינת אוכל עגולה לחלל? 

כדי להתאים פינת אוכל עגולה לחלל הנתון, יש לקחת כמה גורמים בחשבון:

  • גודל החלל והפריסה – יש למדוד את גודל אזור האוכל הזמין, כדי לאפשר את הצבת הרהיטים בחלל בצורה נוחה ומרווחת. סידור הרהיטים צריך לאפשר שהייה וישיבה ממושכת וכן אפשרות להתיישב בנוחות בכל מושב סביב השולחן ולקום ממנו בנוחות.
  • גודל הריהוט – כדי להשיג את הנוחות והמעבר החופשי, יש לקחת בחשבון גם את גודל הרהיטים עצמם וחשוב להתייחס לממדיהם בזמן הבחירה וכמובן להתאים את גובה הכיסאות לגובה השולחן. 
  • העיצוב – בבחירה בעיצוב של רהיטי פינת האוכל, אם זה עיצוב כפרי, וינטג', מודרני או אורבני, יש להתייחס לסגנון העיצובי של החלל שסביב פינת האוכל ולהקפיד על קשר כלשהו ביניהם.   
  • חומר הגלם – רהיטים לפינות אוכל עגולות זמינים במגוון חומרי גלם, כמו עץ בגוונים וגימורים שונים, זכוכית, פורצלן, אבן, שיש, מתכת ועוד ושילובים בין חומרים שונים, כך שניתן להתאים אותם לכל בית. 
  • השולחן – השולחן הוא הרהיט המרכזי של פינת האוכל והוא צריך להיבחר בקפידה מיוחדת. שולחן האוכל צריך להיות יציב, עמיד למשקלים כבדים, נוח לשימוש וקל להזזה, דוחה שריטות וקל לניקיון ותחזוקה, כל זאת, בנוסף להיותו מעוצב ואסתטי. לגבי הגודל, שולחנות עגולים בקוטר של  140-120 ס"מ, מאפשרים הושבה נוחה של עד לארבעה אנשים. גובה השולחן צריך לנוע בין 75-77 ס”מ. מיקומן של רגליים פנימיות בשולחן עגול, צריך להיות 27-30 ס”מ כלפי פנים, עם מרווח של כ-60 ס”מ לכל סועד. 

שולחנות אוכל עגולים ניתנים לעיתים גם לפתיחה והגדלה, כך שניתן לבחור בשולחן קומפקטי לימי החול, שיכול להתרחב ולהתאים את עצמו גם לאירועים מיוחדים ולאירוח. ניתן למצוא כיום שולחנות אוכל עגולים המתקפלים ונפתחים בצורות שונות, באמצעות מנגנונים חדשניים ונוחים לשימוש, כשפתיחת השולחן, אינה פוגמת במראה העיצובי שלו.

  • הכיסאות – לאחר השולחן, יש לבחור בכיסאות, אם כחלק ממערכת ריהוט ביחד עם השולחן, או בנפרד, באמצעות בחירה והתאמה אישית. רוחב כיסא סטנדרטי הוא בין 48-43 ס”מ וגובהו 45 ס”מ. לחיסכון במקום, עדיף לבחור בכיסאות ללא משענות ידיים.

 

לקבלת הצעת מחיר
השאירו פרטים

לקבלת הצעת מחיר
דילוג לתוכן